איך בוחרים סדנאות פסיפס לרווקת?

עולם האינטרנט והדיגיטל הביא איתו רצון עז של אנשים רבים לחזור לעבודות ופעולות המערבות את הידיים והחשיבה. אם בעבר היו הרבה יותר חוגים או פעילויות של יצירה, עבודת כפיים או שימוש בידיים – הרי שכיום יש להם שוב ביקוש, שכן רוב ההתנהלות היומיומית והשגרתית מבוצע כיום דרך המחשבים והטלפונים הניידים החכמים. השתתפות בסדנת פסיפס היא אחד הרעיונות המוצלחים, שכן אפשר להכין בה עבודות ויצירות מרהיבות, הן למטרות נוי והן לצרכים שימושיים ויישומיים. החכמה היא לבחור את הסדנה המתאימה ביותר עבור כל אחד.

מי שמעביר חוגים או סדנאות יצירה חייב להיות מקצועי מאד. אין מדובר במלאכה פשוטה ויש הרבה מה לדעת עליה, לרבות היסטוריה או מסורת שנשתמרו עם השנים. למרות שאפשר כיום לשלב באומנות הפסיפס גם עבודות ופעילויות מתקדמות יותר – הרי שאלה יביאו לידי כך שהמסורת תיעלם ומי שמחובר למסורת וחשוב לו להעביר אותה הלאה – לא ירצה בכך. העבודה כפי שהתבצעה לאורך שנות ההיסטוריה חשובה ומהותית על מנת ליהנות עד הסוף ולהבין את האומנות לעומק.

יצירות פסיפס שהכנו במסיבת רווקות

איך לבחור את סדנת הפסיפס?

על מנת לוודא שבוחרים את הסדנה הנכונה והמתאימה ביותר – חשוב לשים לב לכמה פרמטרים חשובים:

מדריכה

כאמור, חשוב שהמדריכה תהיה מיומנת במלאכה, בעלת תקשורת ויחסים בין אישיים טובים על מנת שיהיה נעים בחברתה והיא תיהנה ותשמח להעביר הלאה את הידע. בנוסף, היא תוכל לתת עצות וטיפים שישפרו את דרך העבודה של החניכים.

התאמה מבחינת הגיל והמצב האישי

כיום אפשר למצוא סדנאות פסיפס המתאימות לאוכלוסיות שונות – מבוגרים, בני נוער ואפילו ילדים צעירים. חשוב לבחור את הסדנה המתאימה על מנת ללמוד ברמה הדרושה, להכיר אנשים בני אותו הגיל וליהנות מהסדנה גם מהפן החברתי.

חומרים ודרך עבודה

כדאי להתרשם מדרך העבודה של המדריכה, הדרך שבה היא מעבירה את החומר או אופן סידור השולחנות בסדנה. אפשר וכדאי לשאול שאלות בנוגע לחומרי הגלם שבהם עושים החניכים שימוש בזמן הסדנה.

קרבה למקום המגורים

חשוב למצוא סדנה שיהיה קל ונוח להגיע אליה, שכן אם יתברר שמדובר בטרחה – החניך לא יתמיד ויפסיק להגיע למפגשים.

מה תהליך העבודה בסדנה?

השלב הראשון חשוב מאד והוא בחירה והגדרה של מטרת היצירה – האם החניך מכין עבודה עבור עצמו? כמתנה? האם יהיה מדובר בחפץ נוי או פריט שיהיה בו שימוש? אט אט יתחיל שלב התכנון שבו המדריכה תוכל לסייע רבות – קביעת המידות, הגודל והצורה ותכנון מעמיק של הדוגמא כולל הצבעים שבהם ייעשה שימוש.

המדריכה תוכל לתמוך ולענות על שלל שאלות שלבטח תתעוררנה במהלך העבודה, היא תוכל לתת עצות וטיפים לייעול העבודה וכמובן לייעץ בנוגע לבחירה נכונה של גודל האבנים או הצבעים. חשוב לדעת שהכנת יצירה מפסיפס דורשת לא מעט סבלנות.

רוצים לקבל רעיונות למסיבה? לחצו כאן!